poniedziałek, 27 stycznia 2014

Palce młotkowate- niekończący się temat

   Temat palców młotkowatych jest jednym z najczęściej odwiedzanych. Pojawiają się różne komentarze. W efekcie jednego z nich postanowiłam napisać kolejny raz o tym uciążliwym problemie. Może aby przybliżyć temat wkleję ostatni komentarz :)

Mi udało się wyprostować palec, dzięki specjalnym opaskom. Kupiłam je na stronie http://www.adam.sklep.pl/opaska_na_palec.php Palec wyprostował się po 5 miesiącach, zużyłam 5 opasek. Polecam ten sposób tym, którzy nie chcą iść na operację.
Pozdrawiam
 
  Weszłam na stronę, obejrzałam i zadzwoniłam do Internetowy Sklep Ortopedyczny Adam. Odebrał miły Pan, powiedział, że opaski takie wykonują już długi czas, miarę podaje sam pacjent mierząc obwód młotkowatego palca w jego najgrubszym miejscu. Opaska ma 2 tyg gwarancji, polecana jest w stanach przedoperacyjnych, czyli jak rozumiem, gdy przykurcz zgięciowy nie jest jeszcze utrwalony i palec ręcznie da się (w pewnym sensie siłowo) wyprostować. Żywotność opaski uzależniona jest od indywidualnej potliwości stóp, ilości używanych kremów jak i pewnie intensywności "pracy stóp" w życiu codziennym. Jak dla mnie takie rozwiązanie problemu wygląda bardzo sensownie. Może i na szczęście ;) nie mam możliwości sprawdzić tego osobiście, ale biorąc pod uwagę logikę- polecam :).
Adres sklepu i zdjęcie opaski oraz wiadomości o niej samej zamieszczam za zgodą w/w sklepu.

   Dziękuję bardzo za "twórczy" komentarz, dzięki niemu wiele osób może odetchnąć. Zachęcam innych do ujawnienia swoich spostrzeżeń i doświadczeń.

4 komentarze:

  1. Właśnie dzisiaj zamówiłam, problem z II palcem jest stosunkowo świeży bo od 5 miesięcy a 2 miesiące temu miałam blokadę z powodu bólu przodostopia utrudniającego chodzenie. Po podaniu sterydu ból nie wrócił, ale palec jest zakrzywiony i krótszy, dużą poprawę spowodowała żelowa obrączka, na noc od spodniej strony wkładałam patyczek od lodów żeby prostować palec. Napiszę czy pomogły te opaski, wyglądają sensownie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zakrzywiony palec może być efektem przebytego stanu zapalnego. Pytanie podstawowe, czy jest zakrzywiony (z przykurczem naprawdę czy to złudzenie w związku z zniekształceniem- obrzękiem po stanie zapalnym). Jeżeli jest ewidentny przykurcz zgięciowy to "opaska" powinna pomóc :) . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak poznac ze przykurcz zgięciowy nie jest jeszcze utrwalony i palec rzeczywiscie da się wyprostować za pomocą tych opasek. Ile to potrwa / pytam bo nie chce zmarnować pieniędzy i czasu na coś co może wgl nie zadziałać.

      Usuń
  3. opaska kosztuje chyba 8 zł więc tak czy inaczej to nie będą zmarnowane pieniądze, bo jest jak za darmo, a poza tym przykurcz zgięciowy utrwalony to taki kiedy nie da się biernie sprowadzić palca do pozycji zerowej czyli po "polsku" jeżeli da się wyprostować palec ręką/ręcznie całkowicie lub prawie całkowicie to przykurcz nie jest utrwalony . Polegając na wiedzy i stosowaniu opasek przez pacjentów kuracja trwa około 3 miesiące, co miesiąc trzeba zmienić opaskę to tak najrzadziej , może ona być stosowana również dla przeciwdziałania powiększania się wady palca młotkowatego. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń